Sozinho a desenhar


Google 2.0

Posted in Media por Hugo Torres em Dezembro 11, 2006

«We are busy building out the components of a new way of doing information on the Internet» – Eric Schmidt, director executivo da Google, em entrevista.

«Google 2.0: From search engine to media powerhouse» é artigo a ler. Assina Elise Ackerman, The Seattle Times.

Fica o cheirinho, em jeito de apontamento:

«Google’s $1.65 billion deal in October to buy YouTube, the most popular site for sharing online videos, crystallized the logic behind a muddle of corporate moves.
Among the other parts of Google 2.0 are Google’s massive blogging service (Blogger), its free Web page creator (Google Page Creator) and its news aggregator (Google News).
Together, these products mimic the publishing functions of print journalism, while, more important, providing the company with new customers and new places to show them ads.»

Encontrei a dica no Ponto Media.

Anúncios

Deixe uma Resposta

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão / Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão / Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão / Alterar )

Google+ photo

Está a comentar usando a sua conta Google+ Terminar Sessão / Alterar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: